Monday

Terima Kasih Cikgu & Gengster

With the name of ALLAH of The Most Gracious and The Most kind

Aku merantau ke Pulau Tuba, satu pulau yang aku tak sangka aku akan jejak. Burung Enggang & Helang menjadi kebiasaan pada mata.
Dalam waktu aku kerja, aku kenal dengan beberapa orang yang membantu aku ketika disana, salah satunya cikgu di Sekolah Kebangsaan Pulau Tuba. Nak dijadikan cerita phone aku mati, charge pulak patah, dekat Pulau Tuba kalau bot tak penuh, dia takkan bertolak ke Pulau Langkawi. Keras aku duduk sorang sorang dekat jeti. Cikgu ni la yang pelawa aku bantu bot dari Pulau Tuba nak ke Langkawi, harga? Free.
Terima Kasih, cikgu.
Kalau dari Pulau Tuba, bot akan hantar ke Jeti kuah, tapi aku perlu ke jeti pelancongan, pekan rabu. Mungkin dia ada 67 sense , dia pelawa aku naik kereta dia dari jeti kuah ke jeti pelancongan, pekan rabu. harga? Free.
Terima Kasih, cikgu.
Sampai jeti, check kereta pulak tayar pancit, datang 2-3 orang "muka gengster" datang dan memberikan pertolongan, call kawan dia bawak pam yang cucuk kat bateri tu, sambil tu kawan dia dok layan aku. selesai semua aku tanya macamana harga. dia kata, halal. Free.
Terima Kasih, "muka gengster".
Dalam dunia ni banyak orang baik baik, sebab sorang yang teruk, kita anggap semua teruk, salah tu. Kita punya mata ni kadang sering salah duga, pandang orang tu selekeh sikit, kata macam macam. pandang orang kemas sikit, kata orang tu mesti baik.
Moga mereka yang memberi pertolongan kepada orang lain diberi pertolongan ketika kesusahan di dunia dan akhirat.

The best thing about asking Allah help is that you don't have to act stronger or hide your weakness. :)

Ditulis di facebook saya & dikongsi semula di blog untuk semua. Moga bermanfaat.

7 comments:

Anonymous said...

apabila kita sentiasa berbuat baik pada orang lain,mempermudahkan urusan orang lain, Allah akan beri balasan yang sama. Sebab tu lah Allah hantarkan orang2 yang baik utk Apiz :)

-tanpa-

Anonymous said...

😊

Syafiq Hafiz said...

terima kasih..tanpa :)

Anonymous said...

apiz.. dah kawin?

tanpa

Syafiq Hafiz said...

yaa, belum.

sensitif. haha

Anonymous said...

hahaha...senstif ea.. takpe tak lama lagi adalah sampai jodoh tu..

tanpa

Syafiq Hafiz said...

Allahumma amiinnnn